28 mai 2012

Cod în lamaie cu stir-fry de broccoli

Altă reţetă (cică reţetă! sau reţeta lu' peşte aş putea zice :-))))) penibil de uşoară. Simţeam nevoia să mă laud fără motiv şi n-aveam unde. :-)
Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli
Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli
De fapt am făcut mare descoperire - mare! Am cetit pe undeva pe net, pe nişte site-uri străine, că unii prăjesc peştiulinul - nu ca mine, sărat, dat prin făină şi aruncat într-un dispreţ total în tigaia încinsă - ci aşa mai cu dichis. 


Adică, iau ...

doi - trei peşte (file de cod s-a nimerit de data asta)
o jumătate de lămâie
nişte tarhon sau pătrunjel verde
nişte făină şi nişte mălai
sare şi piper

... se curăţă peştele la modul isteric (dacă nu e file, of course). După care - (again dacă nu e file) - e musai să-l tranşez întâi pe jumătate, pentru că mie îmi place (mai mult decât) bine făcut - deci după mintea mea trebuie să fie cât mai subţire. Îl sărez şi îl pipărez bine.

Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli
Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli

Se amestecă zeamă de lămâie cu sare, piper, două fruzuliţe de pătrunjel, tarhon - sau de amandouă - tocate cel mai fin din lume, nişte extra piper proaspăt râşnit. Se tăvăleşte peştiulinul (ăsta-i un cuvinţel inventat de puiu care pe mine mă distrează teribil) prin maglavaisul astfel obţinut, se dă prin făina - şi aici am fost eu isteaţă că am hotărât cu de la mine putere să-l mai dau încă o dată prin lămâie şi apoi prin - Atenţie! - mălai. Ştiiiiiuuuu că dacă nu e peşte de apă dulce nu e bun prin mălai - dar e bun că-mi place mie, nuuuu?
Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli
Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli

Şi-a ieşit aşa un peşte bun, de-a mâncat B tot ce-a găsit în farfurie - dintr-o suflare. Pentru că erau doar doi peşte - am uitat să precizez! Dar şi pentru că i-a plăcut şi de aceea!

Ceea ce se vede în fotografie conţine şi un ou - infiltrat din greşeala în toată povestea. Pur şi simplu am uitat că nu am folosit prima dată şi zdup cu peştele prin ou. Asta înseamnă că distracţia a fost de data asta aşa - am dat peştele prin amestecul de lămâie, apoi prin făină, apoi prin ou şi în final prin mălai. Dar prima dată precum am spus - oul a fost de fapt tot lămâie. A fost foarte bun şi cu ou, dar data viitoare nu mai pun.  

Şi am uitat să zic că i-am tras şi o garnitură dintr-o pungă de brocolli mix în care eu credeam că găsesc broccoli şi morcovei dar am găsit şi conopidă şi m-am strâmbat instant. Că aşa credeam eu în capul meu :-) că n-are ce căuta conopida în toată ecuaţia asta. Şi când colo ce bunăăăă a fost!!!! Am încins câţiva stropi de ulei în tigaie, am răsturnat broccoli mixul în tigaie, am sărat, pipărat. Am scos pliculeţele cu minuni - cu busuioc, oregano şi chilli praf şi-am pus cât mi-a căzut mie bine în momentul ăla (grijă cu chilli că pişcă). Am amestecat frumos cât mai des. Le-am scos când au fost un piiiic, doar un piiiic rumenite pe ici pe colo conopiduţele. Mie îmi plac legumele acestea cât mai puţin gătite - cică e şi mai sănătos aşa, pentru că şi-ar păstra mai bine calităţile.  
Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli
Cod în lămâie cu stir-fry de broccoli

Şi-am făcut poze până când l-am aburit de tot pe Fuji. Dar el şi cu abur în ochi ştie să facă poze frumoase, dragul de el.


Din categoria Peştiulini:



11 comentarii:

  1. Imi place pestele in orice combinatie posibila !!!
    PS.E perfect asa cum iti place tie , gusturile nu se discuta !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect! Merci pentru vizita si pentru comentariu. O seara frumoasa!

      Ștergere
  2. O bunatate pestele.Cu malai este cel mai bun.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord. Tocmai ce-am facut niste chefal cu malai. O bunatate!

      Ștergere
  3. si eu folosesc pestiulin :))) Asa imi place pestele in crusta crocanta de numa numa..asa ca al tau sa fie, ca ii fain tare!
    Ti-am raspuns de Syllabub, daca imi lasi si tu numele romanului ti-as ramane recunoscatoare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa? Ce dragut!!! Foarte interesanta reteta ta. Am sa o incerc si eu intr-o zi. O seara buna!

      Ștergere
    2. nu mi-ai dat numele romanului und ai citit de syllabub...cand poti, zi-mi! O dupa-masa placuta

      Ștergere
    3. Diana scrisese despre roman. Si pe mine m-a facut curioasa. Iarta-ma, ca raspund atat de tarziu, insa am fost in concediu. O seara buna Corina.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Merci, Lavi. Au ie;it poze frumoase cu atatea culori.

      Ștergere