3 mai 2012

Shaorma my way

Dap! Fix o shaorma mai lipsea de pe blogul ăsta! M-a lovit dintr-o dată ideea strălucită în drum spre casă: hai să fac şi io ceva cu condimentele alea pentru shaorma pe care le-am luat. Hai! 


Ţop la măcelărie - luat doo pulpiţe de pui. Fuga la Mega - luat un snop de roşii cherry (alealalte erau cam palide), o juma de morcov. Da, da - o jumătate pentru că toţi ceilalţi erau un fel de iatagane - aşa că l-am găsit pe părăsitul ăsta mic şi necăjit într-un colţ de lădiţa, mi s-a făcut milă de el, l-am cocoţat pe cântar şi l-am luat acasă. Mi-am mai luat şi o vărzucă mică mică, nişte lipii şi cam atît că-n rest mai avea fata câte ceva pe acasă.

Mi-am dat în petic în seara asta cu următoarele chestiuni:
două pulpiţe superioare de pui
doi cartofi potriviţi
un sfert de castravete verde
un castravete murat
un morcov mic (a se citi o jumătate de morcov pricăjit)
vreo patru cinci roşioare cherry
zeamă de lămâie
două trei codiţe de ceapă verde
pastă de roşii
smântânică
oţet balsamic
fix un căţel de usturoi mic
condimente pentru shaorma
busuioc
piper cu lămâie
mentă uscată
sare, piper negru proaspăt măcinat

Cum am intrat pe uşă, am dezosat pulpiţele, am îndepărtat pielea, le-am tăiat bucăţele mici şi le-am azvârlit într-un maclavais de ulei de măsline, zeamă de lămîie şi condimente pentru shaorma. Şi - direcţia frigider! O mânuţă de carne am avut, nu mai mult - prea destul, believe me!

Apoi am luat-o mai uşor, să apuce şi cărniţa să se pătrundă un pic de gusturile alea bune bune. Am curăţat, spălat legumele şi am început balamucul. Am tocat fin fin vărzuca (foarteeee fragedă). Am tăiat feliuţe subţiri castraveţii - şi pe cel verde şi pe fratele lui murat. Am tocat mărunţel codiţele de ceapă verde. Morcovelul l-am dat pe răzătoare. Roşiarele cherry le-am tăiat cum mi-a venit.  Şi n-am prea făcut poze. Că aşa am fost eu deşteaptă şi am crezut că pe lumina aia slabă n-o să iasă. :-( Felicitări donşoară!
În lipsă de altă poză :-)

Am făcut şi două sosuri absolut după ureche. N-am apucat să mai deschid calculatorul şi să caut pe net. Aşa că am făcut o chestie pe gustul meu - nu garantez însă că şi pe gustul altora. Puiu n-a protestat - deci am înţeles că a fost de bine. 

Un sosuleţ a rezultat din amestecul a câteva linguri de smântână slabă, un căţel de usturoi miiiic mic tocat cel mai fin posibil, sare, piper, un pic de piper cu lămâie, un strop de oţet de vin alb, câteva picături de zeamă de lămâie şi nişte mentă uscată. Complicat? Cam da - dar sosul a rezultat în urma unor bibiliri (a se citi încercări) succesive. Fără reţetă, am mers pe încercatelea până mi-a plăcut (chiar mi-a plăcut) ce-a ieşit. Avertisment! Nu încercaţi asta acasă - căutaţi reţeta!

Sosul numărul doi s-a vrut picant. Aşa că am diluat puţin nişte pastă de roşii, am sărat-o, am pus piper din belşug, nişte chili (mai cu milă că e iuteeeee) şi busuioc. 

Am prăjit nişte cartofiori pai şi ultimul a fost puiul pe care l-am perpelit bine în tigaie. Am scurs totul bine bine de grăsime şi apoi am purces la asamblat (cică!) shaormica. Am clacat din prima!

După ce am încălzit frumuşel lipia, hop cu de toate în ea şi când să o înfăşor - pauză! N-am mai putut! Am capitulat urgent şi lui puiu i-am pregătit o shaorma la farfurie. :-) 


Culmea e că la a doua încercare mi-a ieşit şi înfăşuratul lipiei - dar soarele era de mult apus şi Fuji cuminţel în cutiuţa lui. Sorry deci - n-am poza!

Shaorma la lumină de bec!

Ce să zic. Una peste alta o variantă un pic mai sănătoasă decât ce cumpăram prin oraş. Un strop de cărniţă, câţiva cartofiori prăjiţi şi în rest un morman de legume proaspete! Evident că le-am păpat şi pe cele care mi-au rămas - muuulte de altfel - ca pe o sălăţică. M-am scos?

    

10 comentarii:

  1. Da,eu zic ca te-ai scos :)))!
    Imi place, cu toate ca mananc extrem de rar, de cumparat. Acasa poate ma-ncumet sa fac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-a iesit un pic mai light asa, pe cat de light poate sa fie o shaorma. Mi-a placut gustul de menta al sosului de smantanica. In rest - ca shaorma, deh! O seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Si eu zic ca te-ai scos !!! ;) ...si mai zic ca ar trebui sa incerc si eu sa fac acasa shaorma :);) ....
    Week-end placut iti doresc !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Week-end linistit si placut si tie!

      Ștergere
  3. Dupa ingredientele folosite si frumoasa prezentare nu poate fii decat un deliciu. Pup si week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, la fel!
      Fara modestie, recunosc - a fost buna! Deci celelalte balbaieli mi-au fost cumva iertate.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Ar fi aratat si mai bine daca nu era prima oara cand puneam mana pe Fuji asta prea destept pentru mine. Merci frumos, Maya.

      Ștergere
  5. Mai buna decat la orice shaormarie , garantez

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel putin in ceea ce priveste shaorma de pui, cu siguranta o prefer pe a mea. A fost condimentata asa cum imi place mie si pliiiiina de legumici proaspete. Carnita putina, cartofiori la fel. Perfect for me! Merci, Dorina, pentru vizita. O seara buna!

      Ștergere