23 mai 2012

Supă cremă de mazăre

De când îmi face mie cu ochiul cremica asta! M-am foit de zor prin bucătorie cu un teanc de reţete şi variante pentru verzitura asta în braţe şi până la urmă am făcut o compilaţie.
Supă cremă de mazăre
Supă cremă de mazăre

Când am gustat-o prima oară am sărit în sus - cine papă dulcineea asta? Că noua nu ne place papa dulce! A stat o zi singură şi părăsită într-un colţ de frigider până când a luat puiu taurul de coarne şi a zis - hai faci şi tu nişte crutoane? Parcă cu crutoane ziceai că se mănâncă, nu? Eeee - s-a schimbat povestea: cu nişte crutoane sărate altfel stăm de vorbă! Chiar ne-a plăcut!


Crema asta e altă mostră de măiestrie în bucătărie ... sau nu! :-) Dacă am un blender la dispoziţie (şi am) am rezolvat-o urgent! Pentru că n-am decît să fierb şi să pasez nişte legumici şi cam gataaaaa! 
Supă cremă de mazăre
Supă cremă de mazăre

Chestiile care se fac pe lângă astea două operaţii sunt după cum urmează:


Adunatul ingredientelor la faţa locului, adică: 
o pungă de mazăre congelată
câteva ghemotoace de spanac congelat (faaaiii ce iubesc Dujardin-ul ăsta care ambalează spanacul congelat în felul asta. Câte nu face fata cu el fără să trebuiască să cumpere un morman întreg din piaţă când tot ce-mi trebuie de fapt sunt câteva frunze ... de pildă - pentru ouăle florentine)
un sfert de ardei kapia
cea mai mică ceapă verde
o lingură - două de smântână
ulei
sare, piper
puţintel tarhon

Am pus mazărea la fiert în apă cu sare şi în timpul ăsta am călit uşor ceapa tocată fiiiiin de tot, ardeiul kapia tocat şi el mărunţel şi spanacul - evident cu toatele sărate şi pipărate (nu le-am prăjit, doar le-am muiat puţin). Cînd a fiert mazărea - ţup cu blender-ul şi bâââzzzz - bâââzzz până am dat-o gata şi pe ea şi pe suratele legume de mai sus - adicătelea spanacul, cepica şi ardeiul kapia. Le-am amestecat frumos cu cât lichid a fost nevoie ca să obţin o cremă. Am pus un cubuleţ de unt, o lingură două de smântână, am potrivit gustul de sare şi piper şi am pus şi două firicele de tarhon tocat - aşa de skepsis. Voiam să pun mentă, dar am zis că dacă scot şi cu ocazia asta menta pe masă sunt numai bună de dus la terapie - se pare că mai nou sunt addicted to mint.

Şi-am gustat şi m-am zburlit! Because este o cremă dulceagă. Dulceagă bine! Pei cum să fie!?!? Că doar e din mazăre, nu? Am concluzionat pe loc că e un experiment cvasi-eşuat şi că dacă nu-i place nici lui puiu e eşuat de-abinelea şi drept urmare am lăsat-o în părăsire în frigi, cu gândul să mă sacrific într-o altă zi fără martori. :-)

Daaaar precum povesteam la început, aseară - hai să facem şi noi nişte crutoane si să vedem ce-i de capul supicii. Eeeei nu ştiu ce-am avut cu supica asta la prima degustare - pentru că brusc acum mi-a plăcut. Nu atât de mult încât să mai fac încă una mâine - dar destul cât să pap tot şi să-mi zic şi săru-mâna pentru masă. În combinaţie cu crutoanele sărate - a fost chiar bună. Crutoanele mele sunt pătrăţele din pâinică (nu proaspătă - ci de o zi, două), sărate şi pipărate bine, perpelite puţin în căţiva stropi de ulei. Nu prăjite mult ci cît să fie puţintel aurii şi uşor crocante.
Supă cremă de mazăre
Supă cremă de mazăre


Cam asta a fost povestea cu cremica mea de mazăre. Acuşi - e clar! Eu una sunt amatoare de supe, ciorbe, creme - whatever - sărate, acrişoare, acre de-a dreptul. Chestiile dulci - dulcegi nu îmi displac dar nici nu recit de drag poezii sub fereastra  lor. A fost o supică bună, onorabilă, uşoară. Precum ziceam am cetit muuulte variante şi la un moment dat mai încerc. Dar nu prea curând pentru că am în aşteptare o listăăăăăăăă lungă lungă!


Din categoria Supe - ciorbe:


12 comentarii:

  1. De-ai sti de cand am in plan crema de mazare!!!
    Acum as pleca dupa mazare ca mi-ai facut pofta!
    Iti mai dau un tips, numai daca-ti place binenteles: incearca sa presari putin parmigiano peste crutoane in tigaie la final. Sa vezi ce bune-s.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru sfat, Any. Cu siguranta am sa incerc!

      Ștergere
  2. Mie imi place foarte mult,dar alor mei nu.Is carnivori rau de tot.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi in ultimul timp am cam trecut pe supe / ciorbe fara carnita. Ceea ce ne convine de minune amandurora. Si eu te pup!

      Ștergere
  3. Are dreptate Any,cu parmezan deasupra........e si mai si! Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt convinsa. Si data viitoare abia astept sa incerc. Cred ca se potriveste gustul sarat al parmezanului cu aceasta supica dulce.

      Ștergere
  4. Uite ca spanacul cu mazarea nu le-am asociat inca !Rau nu poate fi ! si mie imi plac supele creme.mazarea imi place mult,dar mai putin sub forma de supa crema.N-as putea sa spun de ce,pentru ca mie imi plac supele dulci,ardeleanca fiind.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai citit despre varianta combinarii cu salata verde in loc de spanac. Eu am ales spanacul pentru ca tot aveam o punguta in congelator. Oricum in cantitatile pe care le-am pus eu, mazarea acopera total gustul de spanac. Eu cel putin nu l-am mai identificat. :-)

      Ștergere
  5. Tare mult imi place mazarea! Yummmi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu o stiam in principal sub forma de mancarica cu carnita de pui si nu eram un mare fan din cauza mararului, obligatoriu spune toata lumea. :-) Dar pe langa faptul ca in ultimul timp am inceput sa cad la pace si cu mararul, ma incanta sa folosesc mazarea in tot felul de papici bune bune.

      Ștergere
  6. O supica foarte gustoasa si sanatoasa. O trec si eu pe lista mea la fel de lungaaaa :))
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce lista aveam eu pana acum - dar acum cand de vreo doua saptamani lenevesc. Nici nu mai stiu pe ce sa pun mana. :-)

      Ștergere