6 octombrie 2012

Viena - Episodul 1

Si-am fost la Viena ... O compunere să scriem zic! Introducere n-am, aşa că - direct la chestiune!

Totul a început dis de dimineaţă cu ochi cârpiţi de somn, un vââââââjjjj de o oră şi fro trei sferturi cu Austrian Airlines ...

.... şi Guten Morgen Wien!

Am luat S Bahn-ul - trenul ce leagă Aeroportul de inima oraşului - şi iată-ne în Viena. Cu spiritul de orientare enervant de bine dezvoltat al lui Mister B - in câteva minuţele am fost la Bellevue ...

... un hotel foarte convenabil plasat aproape de buricul târgului şi - bonus - cu staţia de tramvai fix în faţă! Un atu - believe me!

Cazat ...

... despachetat în grabă ...

... admirat hotelul ...

... înşfăcat harta şi here we go!!!

Am plecat ca modeştii cică la o plimbărică pe jos, că şi aşa suntem un pic obosiţi şi să ne familiarizăm şi noi cu împrejurimileeee ... Şi ce să vezi! Ne-am întors spre seară rupţi de oboseală şi unii dintre noi - adică eu - fericită că am mai găsit în sandale tot atâtea degete cu câte am plecat. Nu de alta, dar la un moment dat nu prea le mai simţeam. Deh!!!!  Aşa-mi trebuie dacă nu-mi mai mişc şi eu fizicul la un alergat, o sală, ceva ... Data viitoare io zic să intrăm mai întâi în cantonament fro doo săptămâni şi-abia apoi să ne punem pe plimbat cu maxim entuziasm :-) !!!

Prima oprire - celebrul Stephansdom - the heart of the city, adevărat simbol al Austriei.

3500 de metri pătraţi acoperă impunătoarea şi bătrâna catedrală construită în stil gotic. Te simţi miiiiiic mic în preajma ei. Se poate urca în cele două turnuri pentru a admira de sus întreaga piaţă. Cu drag, vienezii îi spun turnului sudic Steffi.

Stephansplatz este unul din cele mai aglomerate locuri ale Vienei. Magazine exclusiviste, cafenele, restaurante ... De aici pleacă celebrele artere pietonale Karntner Strasse şi Graben, la orice oră arhipline de turişti.

Stephanplatz

În zonă se află numeroase monumente şi fântâni celebre, ca de pildă Pestsaule ...

Pestsaule - Coloana ciumei

... sau - în centrul Hoher Markt - Fântâna nupţială ...

Vermahlungsbrunnen - Fântâna nupţială

... şi principala atracţie a pieţei - Ceasul Anker - veritabilă bijuterie Art Nouveau.

Ankeruhr - Ceasul Anker

Să mai zic câte ceva şi despre papa - că doar blog de papa este acesta - par examplu ce şi unde-am păpat în prima zi. Din Stephanplatz, pe Karntner Strasse se face o străduţă micăăă şi îngustă - Annagasse. Aici, la numărul 5, se află Cafe Restaurant Morris ...

... locul unde am păpat două din supicile cele mai populare in Viena, (după gulaschsuppe evidement). Adicătelea ...

... kartoffelsuppe - o delicioasă supă cremă de cartofi, puţintel pipărată cum îmi place mie şi cu nişte bacon crocant deasupra şi ...

... Knoblauchsuppe - o supă cremă de usturoi, cu crutoane. Crunt de bună! Eu cu cartofiorii - dumnealui cu usturoiul. Evident - tot a lui mai bună! Întotdeauna alegerea lui mi se pare mai bună şi trebuie musai să mă înfig şi eu cu lingura prin farfuria lui. :-)

Trebuie să le prestez şi eu la domiciliu pe supicile astea două. Bune - bune - buneeeee!!! Şi mă dau în vânt după cepşoara aia tocată mărunţel pe deasupra. Şi decorativă - şi bună! Apropos, de când am aterizat caut şi io chives. Unde găsim şi noi totuşi cepica asta?

Întrucât mă îndeletniceam serios cu mâncatul pentru că simţeam că mă prăbuşesc dacă nu bag urgent nişte combustibil - am uitat (a se citi mi-a fost ruşine să scot aparatul şi să-i trag o şedinţă foto în jurul mesei tam nesam în mijlocul restaurantului) - am uitat, subliniez :-) să fac poze pâinicilor calde cu aromă de usturoi. Mă încearcă nişte crunte remuşcări pentru că - la cât de bune erau - meritau măcar o poză. Şi nici lu' felu' doi nu i-am făcut poză că el nu merita. Pentru că a fost o friptură cu un unt aromat care nu m-a dat pe spate şi gata!

Uffff, Vienuşaaaa - mai vreau!