25 noiembrie 2016

Ciorba radauteana

Week-end-ul tracut m-am simtit curajoasa si m-am pus pe gatit aceasta ciorba pe care n-am mai facut-o pana acum. Nu stiu de unde pana unde eram convinsa ca e complicat sa o scoti la capat. S-a demonstrat a fi una din cele mai usoare ciorbe ever.


Prima si singura data am mancat ciorba radauteana de la restaurantul La mama si depun marturie ca a fost senzatie.


INGREDIENTE:

1 pui potrivit

4 morcovi mai degraba mici

1 pastarnac mic

1 radacina de patrunjel potrivita

1 jumatate de telina micuta

1 jumatate de ardei gras


MOD DE PREPARARE

Am pus puiul la fiert in apa rece. Cand puiul a fost aproape gata, toata spuma culeasa, oala schimbata si zeama strecurata frumos, am adaugat si legumele.

Separat am calit putintica ceapa tocata fin impreuna cu legumele fierte tocate patratele.

Pieptul de pui a fost taiat in fasiute (sa duca cu gandul la vestita ciorba de burta).

Toate astea (ceapa, legumele, pieptul de pui) au aterizat in 2 litri din supica fiarta mai devreme, in care am adaugat si niste boabe de piper (mai multicele decat as pune de obicei). Sare dupa gust.

Am dres toata situatia cu smantana grasa batuta cu un galbenus de ou (nu foarte multa pentru ca am vrut sa fie o ciorbica mai usoara).

Nelipsita verdeata, otet dupa gust (atentie cu otetul: daca e prea putin mai adaugi, daca e prea mult, inapoi nu-l mai iei) si un catel de usturoi, miiiic - mic, cel mai mic pe care l-am gasit, tocat marunt marunt marunt (sfaramat si strecurat is better daca nu va dati in vant dupa usturoi).


CONCLUZII

Eu as descrie ciorbica asta drept mai usoara si cu un gust mai delicat decat ciorba de burta. Pastreaza insa din savoarea reginei ciorbelor de pe la noi.

Cum se drege ciorbica cu smantana am mai povestit aici. Nu e nicio filosofie, incepatorii n-au de ce sa se sperie, rabdarea e singurul skill de care aveti nevoie.

Pam pam!

2 comentarii: