6 mai 2012

Inghetata de iaurt si fructe

I made icecream!!! Ya-ba-di-bi-duuuu!!!
Îngheţată de iaurt şi fructe
Îngheţată de iaurt şi fructe

Am bântuit sâmbătă prin magazine cu jucării (a se citii chestii de bucătărit maxim) şi-am venit acasă cu un snop de şervete de bucătărie şi cu nişte chestii de făcut îngheţată pe băţ! Am făcut nişte ochi maaaari când le-am văzut şi brusc planurile mele de făcut chifteluţe de peşte au virat-o spre îngheţatăăăă!

Îngheţată de iaurt şi fructe
Îngheţată de iaurt şi fructe

Reţetă n-am avut răbdare să mai caut dar am citat din memorie o variantă super easy găsită  la un moemnt dat pe net şi-a ieşit o îngheţată perfectibilă (of course) dar bună de ieşit cu ea în lume. 

Am necesitat 
un pahar de iaurt graaaas
nişte smântână grasă
câteva fructe de pădure îngheţate (ar fi fost bune proaspete dar n-are fata fabrică de bani)
miere
esenţă de vanilie

Am amestecat bine toate ingredientele puse ochiometric într-un castronel - şi surpriză (not!) nu mi-a ajuns compoziţia pentru toate cele cinci îngheţate. Fructele le-am mărunţit un pic. Smântână am pus evident mult mai puţină decât iaurt. N-aş putea să spun exact ce cantitate am pus din fiecare ingredient - după gust şi inspiraţie. Simplu ca bună ziua. Pey aşa mai zic şi eu! Punem în castronel şi amestecăm! I love cooking!

Avea o culoareee frumoasă îngheţata mea - nici nu ştiu cum m-am abţinut să nu pap tot amestecul înainte să ajungă la congelator. 

Îngheţată de iaurt şi fructe
Îngheţată de iaurt şi fructe

În altă ordine de idei, noroc că am demonstrat din nou un simţ al măsurilor zdrobitor pentru că altfel toate îngheţatele mele ar fi fost prea puţin dulci. Ultimele două - pentru care am făcut o nouă compoziţie - au fost cele mai bune pentru că aveau suficientă miere. Cu această ocazie îmi sugerez ca data viitoare, să fac bine şi să gust maglavaisul înainte să-l introduc în ... cum le zice ... recipientele pentru îngheţată.
Îngheţată de iaurt şi fructe
Îngheţată de iaurt şi fructe

Mă pun pe făcut îngheţată - that's for sure! Next time am să las toată compoziţia să îngheţe parţial după care vreau să o amestec bine bine să nu mai fie aşa sticloasă. Sper să pot să o mai bag apoi în chestiile respective. Şi-mi place ideea că sunt atâtea variante: cu toate fructele posibile, cu rom, cu cacao, cu ciocolatăăăă. O-hoooo, imaginaţia să mă ţină!

Cel mai mult mă încântă ideea că e o variantă mai sănătoasă decât ce se găseşte prin comerţ - miere în loc de zahăr şi posibilitatea să controlez cât de dulce iese (cu cât mai puţin cu atât mai bine după capul meu), fără coloranţi, arome sintetice, grăsimi nesănătoase, E-uri, bla-bla bla-bla. 
Îngheţată de iaurt şi fructe
Îngheţată de iaurt şi fructe

Iaurt, smântânică, miere, fructe! Per-fect! Yu-hu!

 

15 comentarii:

  1. O inghetata as vrea si eu... chiar arata bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite ca d-astea nu am!!!! :))) Parca-l si vad pe al meu cum zice "si-ti sunt tare necesare, nu?". Recunosc ca pana acum nu am niciodata inghetata, dar anul asta m-am hotarat sa fac din toate fructele, pe rand!!!
    Super arata si inghetata ta... as fura o portie..
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Impartim inghetata, Simona. Cat despre cumparat jucarii - Mister B a intrebat "incantat" - astea pentru ce mai sunt? I-am demonstrat pentru ce! :-)

      Ștergere
  3. Sigur ca e mai sanatoasa, ca tot ceea ce facem acasa :)!
    Minunat ti-a iesit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum numai la inghetata imi sta mintea. Variante pentru toate gusturile si pretentiile. Experimentam, experimentam! Multumesc pentru compliment!

      Ștergere
  4. Super faina inghetata si formele.Caut si eu de ceva timp forme si nu gasesc pe nicaieri.Astazi tot inghetata am si eu.Parac ne-am sfatuit.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te-am vizitat si am vazut ce frumusete de inghetata ai facut! Cremoasa si delicioasa! Inghetata cum scrie la carte. Felicitari!

      Forme am gasit din intamplare la Real, pe panoul cu ustensile de bucatarie.

      Ștergere
  5. Wow, ce inghetata apetisanta:)!!!!Si cu fructe de padure(imi plac la nebunie)!!!!!!Un deliciu:X!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu sunt topita dupa fructele de padure. Pacat ca sunt cam scumpe. Intre timp am mai facut o tura si am pus ciocolata maruntita si zeama de lamaie. A echilibrat foarte bine gustul. Am o noua pasiune - inghetata! :-)

      Ștergere
  6. mm ce bine arata,chiar am niste mure in congelator deci in wk cred ca imi voi face o inghetata de casa !
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mure - mmm ce bun! Eu cred ca am sa fac destul de des, pentru ca am o multime de idei! Si eu te pup!

      Ștergere
  7. Super inghetata!!!
    Problema: daca gusti maglavaisu' inainte de al turna in forme, cine si ce te poate opri sa nu-l mananci pe tot???:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaaa. :-)))))) Corect, Nicole! Ca bine zici. O seara buna si iertare pentru intarzierea cu care raspund. Am avut impresia ca raspunsesem.

      Ștergere
  8. Dupa ce am data "da" pe FB am si intrat pe aici sa vad cu cine am de-a face. Am citit cu nesat cateva retete, sincer imi place modul de a scrie si sigur voi deveni o cititoare permanenta. In ceea ce priveste "jucariile", ma bucur ca si la altii se pune problema asa: "asta ce mai e, chiar ti-o trebuie, nu ai de-asta, unde le mai pui....." Toate cele bune si.....la revedere....

    RăspundețiȘtergere