12 mai 2012

Fusilli alla putanesca

Azi am încercat o reţetă de paste cu peşte. O păpică din categoria clasicelor italiene. Pastele "alla putanesca" nu se fac la mama dânselor acasă cu fusilli aşa cum am făcut eu.  Italienii fac această reţetă cu spaghetti, penne sau linguine. Dar eu am avut doar fusilli şi farfalle. Şi cum cu fundiţele am alte gânduri măreţe, am pus mâna pe fusilli şi le-am făcut vedete :-) pe blogul aici de faţă, după cum urmeză ...
Fusilli alla putanesca
Fusilli alla putanesca
Sosul pentru pastele astea e un amestec de gusturi îndrăzneţe, pregnante. E un sos sărăţel, iute, picant, intens condimentat. Aşa am citit pe ici pe colo, aşa a ieşit.


Acum nush ce să zic. Toate ingredientele îmi plac separat. Ideea să le combin într-un sos mi-a plăcut teribil, dar ce-a ieşit e şi nu e pe gustul meu. Mi-au - să zicem - plăcut şi cam gata. Cert e că n-aş rupe uşa bucătăriei să le fac din nou prea curând. În ce mă priveşte e din categoria must try and that's it!

Am făcut sosul din:
o jumătate de ceapă miiiică şi pitică
4 căţei de usturoi
o conservă de roşii mărunţite
câteva măsline evident pestriţe (la mine în frigider un lucru găseşti sigur la orice oră din zi şi din noapte - măsline naturale - senkiu darling!)
o lingură - două de capere
nişte praf de chilli 
patru cinci fileuri de anşoa
nişte pătrunjel verde
ulei de măsline
sare şi piper
Fusilli alla putanesca
Fusilli alla putanesca

Am sotat ceapa în nişte ulei cu aroma de usturoi şi peperoncino. Deh - m-am gândit să o iau pe scurtătură şi să împuşc toţi iepurii dintr-o lovitură dar mi-am dat apoi seama că e nevoie de mai mult usturoi şi de mai mult peperoncino. Aşa că am tocat de urgenţă 4 căţei de usturoi şi patru fileuri de anşoa şi le-am adăugat peste ceapă. Sfâr sfâr puţiiin de tot pentru că usturoiul are prostul obicei de a da un gust amar întregului sos dacă se prăjeşte prea mult. Am tocat rapiduleţ roşioarele din conservă (din fericire despieliţate din producţie ceea ce m-a scutit pe mine de distracţia asta). Am tăiat măslinuţele feliuţe şi le-am pus şi pe ele în tigaie. Am condimentat totul după gustul meu cu piper, sare, chilli (ar fi trebuit ardei iute sau fulgi de chilli), oregano şi am lăsat pe foc câteva minute. Câte? Cum câte - până a fost gata! :-) Spre final am pus caperele. Nu-mi place să le fierb. Nu ştiu de ce - nu-mi place mie şi gata. Şi chiar că gata şi sosuleţul. 
Fusilli alla putanesca
Fusilli alla putanesca
Am amestecat pastele cu sosul şi gata cu gătitul pe ziua de azi!


Din categoria Paste:



10 comentarii:

  1. Arata grozav de bine, mie imi plac pastele cu diferite sosuri, asadar nu te refuz!!

    RăspundețiȘtergere
  2. mie imi plac pastele alla putanesca! dar na, gusturile nu se discuta...:)...in schimb, logodnicul meu a zis ca nu vrea sa repete experienta curand- tocmai ca tine! hehhe

    RăspundețiȘtergere
  3. delicios! nu am mai facut de mult!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac ingredientele folosite. Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare bine arata ce ai facut tu aici , ador pastele !!

    RăspundețiȘtergere