19 mai 2012

Papricas de pui

Şi-am făcut un papricaş de puuuui - mamă mamă! Papa bun bun bun!
Papricaş de pui
Papricaş de pui
Gata cu salăţile, cus cus-urile, şi-alte chestii light! Să mai mâncăm şi-o papa zdravănă şi cinstită zic! Miroase ca o papa din bucătăria copilăriei. Nimeni n-ar spune nu unei porţii de papricaş. Aşa cred io.


We need ...

pui - eu am avut nişte pulpiţe superioare - vreo şase la număr
ceapă
smântânică
boia dulce
ulei
sare, piper

Minunăţia asta de papa începe cu rumenirea puiului, uscat cu şervete de hârtie, sărat şi pipărat bine în prealabil. Rumenesc pulpiţele, ziceam, pe toate părţile - uşor, frumos. Le scot pe o farfurie şi în tigaia unde am prăjit pulpiţele pun ceapa tocată. Eu am pus o ceapă  potrivită spre mărişoară. O călesc şi pe dânsa  frumuşel cu puţintică sare şi again puţintel piper. Because I love piper şi la papa asta chiar merge.

Iacă a venit momentul să punem şi ingredientul vedetă al păpicii ăsteia - că doar nu-i spune degeaba papricaş - boia de ardei dulce. O lingură zdravănă în cazul meu. Am pus cărniţa la loc, am acoperit cu supa de pui şi la fiert cu papricaşul, la foc moale. Spre final am pus smântânica  dar nu oricum. Am amestecat o lingură de făină cu câteva linguri de smântână - totul subţiat cu apă rece să nu facă cocoloaşe. Mai las puţin la fiert. 
Papricaş de pui
Papricaş de pui
Între timp am fiert şi nişte cartofiori. Papricaşul e bun cu găluşcuţe - pe care io nu ştiu (încă) să le fac, cu paste, cu piure sau cu mămăliguţă (nici de-asta nu ştiu să fac). Dacă aveam un emoticon din ală roşu în obrăjori de ruşine îl puneam dar aşa, mă fac că nu mi-e pic de ruşine că nu ştiu să fac mămăliguţă. :-)
Papricaş de pui
Papricaş de pui
The finish touch - nişte pătrunjel verde tocat fiiiin fin. Şi - puiuuuu, treci la masă!


Din secţiunea Main:


22 de comentarii:

  1. Eu il prefer cu galuste....imi plac tare mult!
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu cred ca e cel mai bun cu galuste. Dar subsemnata inca nu stie sa faca. :-) Promit sa invat.

      Ștergere
  2. Ce aproape am fost cu retetele - tu papricas de pui, eu pui cacciatore, tot pe acolo! Ai un blog frumos, o sa te urmaresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar! Ti-am admirat puiul cacciatore. Te-am vizitat si sunt incantata de blogul tau. Merci frumos pentru apreciere. O seara buna.

      Ștergere
  3. Bunica imi facea papricas. Una dintre cele mai gustoase retete pe care le facea. Ce frumoase amintiri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine papica asta ma duce cu gandul acasa. Miroase ca puiul cu smantana facut de mami a mea.

      Ștergere
  4. Nu asi refuza o portie daca mi-ar fi oferita.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place , am amintiri din copilarie frumoase legate de mancarica asta .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiam eu ca trezesc amintiri cu papica asta. O seara buna, Dorina.

      Ștergere
  6. cand era mica, mama ne facea des papricas de pui!
    nu refuz o portie:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Ca bine zici, ce buna era in copilarie mancarea asta cu carne de pui de curte...he he....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bune erau toate in copilarie, Smaranda. Si acum cand merg acasa nu ma mai opresc din mancat - cu acelasi apetit de copil pofticios. :-) O seara buna!

      Ștergere
  8. As manca oricand paprikas cu pui! tare bine arata si tare bun e :). pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu n-as zice niciodata nu unei portioare de papricas.

      Ștergere